سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه از آزارش ایمن باشی، به برادری با او رغبت کن [امام علی علیه السلام]
پیوند دوستان
 

بیا فور مدیا
اریان 2233
موزیک هان
ستاره
ارسلان
ایوان باند
بهنام بانی
شادونه
لاوین
تاب ناز
نگین تک
تنهایی
ناز وب
جوان تو موزیک
دلنا
ناز گل
پارسی ناز
موزیک وان
آمازیگ
بیوگرافی ماکان باند
حمید هیراد
حمید هیراد
دانلود آهنگ غمگین
نازدونه
ناز گل
فان جدید
پونک
فان دون
دوستی ها
بروز ی ها
دانسته ها
عکس روز
قهر
نار دونه
رد گذر
ناز فان
تخفیفان
می فان
نگاه من
پردیس
ساتان
دبیر
پارسی دون
آموزگار
جدیدترین ها
تاپ ناز
آریانیا
تدبیر
برترین ها
نیاز
جهان موزیک
مدیا تک
سخا موزیک
استار گیم
رز ناز
زیبا تک
پوربابا
یاسل
چاپ تک
کلبه تک
دانلود آهنگ مذهبی
دیس لاو
فول آلبوم حامد همایون
روزگار
ارس ناز
بازاری
بازی ها
سایبان
نیاز ها
تک وب
فارس تک
بی قراری
پانی تک
صیاد شب
سخا موزیک
دنیای زیبا
موزیک به روز
بیا فور موزیک
فرشته ها
پاپ موزیک
شهر جم
دلداده ها
ندونسته
دانسته
خودرو
بیاتو تقریح
دیار موزیک
پارافیل
پارچه تک
نمکستان
ماکان باند
ماکان باند
مهدی جهانی
مهراب
هوروش باند
دانلود فیلم ایرانی
نمونه سوال
فراز چت
پارسی وان
ایران ترانه
ای فیلم
لاین موی
طرفداری
شادترین
برتر روز
اصلاح
خبر روز
صدا موزیک
تک موزیک
پاییزان
نوشته ها
فایل جدید
انلاین یار
وب تیک
بیا تو مدیا
ناوال 98
دانلود آهنگ خارجی
دانلود آهنگ ترکی
دانلود آهنگ کردی
دانلود آهنگ ایرانی
دانلود تک آهنگ
دانلود آلبوم
دانلود آهنگ جدید دانلود آهنگ محسن لرستانی لینک مستقیم ماکان بند دیسلاو مهراب تی ام بکس موزیک ایرانی دانلود آهنگ دانلود موزیک ویدیو دانلود آهنگ کردی دانلود آلبوم ریمیکس دانلود آهنگ کودکانه دانلود آهنگ دیس لاو دانلود آهنگ میلاد راستاد دیس لاو

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :22
بازدید دیروز :1
کل بازدید :38967
تعداد کل یاداشته ها : 108
103/2/29
11:7 ع

ایجاد اشتغال از طریق توسعه گیاهان دارویی


 

  • ایجاد اشتغال از طریق توسعه گیاهان دارویی

    رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تدوین الگویی برای توسعه تولید و مصرف گیاهان دارویی و همچنین افزایش اشتغال در این حوزه تاکید کرد.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ همایون هاشمی در جلسه هم اندیشی تولید کنندگان گیاهان دارویی با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با تاکید بر لزوم پیگیری جدی توسعه گیاهان دارویی در کشور گفت: باید با پیگیری و پیوستگی اقدامات در حوزه توسعه گیاهان دارویی در کشور گام‌های اساسی برداشته شود.

    وی افزود: برای نخستین بار است که در کشور جشنواره‌ای برای گیاهان دارویی برگزار شده، لذا باید مشکلات برگزاری آن احصا شود و نهایتا به الگو و اقدام مشترکی برای توسعه گیاهان دارویی برسیم.

    این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: رویکردی که در مجلس در حوزه گیاهان دارویی شکل گرفته رویکردی حمایتی است تا در جهت توسعه این حوزه گام برداشته شود. لذا مشتاقیم که با ارائه طرح‌هایی در جهت توسعه تولید و استفاده گیاهان دارویی با شما همکاری کنیم.

    وی ادامه داد: الگوی خدمات مالی خرد در ایران در زمانی که در سازمان بهزیستی حضور داشتم ترجمه و بومی سازی شد که با همکاری وزارت جهاد کشاورزی این الگو در تهران مستقر شد و توانستیم از همین مسیر اشتغال در بهزیستی و در میان روستاییان را گسترش دهیم. در این روش با وجود چرخش مالی اما نیازمند سرمایه اولیه هنگفت نبودیم.

    وی ادامه داد: در این الگو یک ضلع مثلث اعضا، ضلع دیگر بانک‌ها به عنوان سرمایه گذار و ضلع دیگر نهاد حامی که معمولا برای کارهای بزرگ خود دولت است وجود داشته است و کارهایی همچون آموزش از همین روش به سرانجام صحیحی رسید.

    وی تاکید کرد:‌ درخواست می‌کنم در حوزه توسعه تولید و مصرف گیاهان دارویی الگویی تدوین شود که در آن بتوانیم گام‌های موثری در ارتقای این حوزه و توسعه اشتغال در آن برداریم.


  
  

مضرات مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین «دی»


 

  • مضرات مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین «دی»

    پزشکان نسبت به مضرات مصرف بیش‌ از حد مکمل‌های ویتامین «دی» هشدار دادند.

    به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا؛ ویتامین   «دی» یکی از مهم‌ترین ویتامین‌ها برای عملکرد صحیح بدن است که بدن درد و احساس خستگی از علائم کمبود آن به حساب می‌آید. مصرف مکمل‌های این ویتامین روش خوبی برای تامین ویتامین  «دی» مورد نیاز بدن است اما مصرف بیش از حد آن به سلامتی آسیب می‌زند.

    ویتامین  «دی» که درعملکرد صحیح بدن، تنظیم میزان کلسیم مورد نیاز برای حفظ استحکام استخوان‌ها، دندان‌ها وعضلات ضرورت دارد به راحتی از طریق قرار گرفتن بدن در معرض نور خورشید تامین می شود. هرچند، در فصل زمستان که افراد مدت زمانی کوتاه‌تری را در فضای بیرون می گذرانند خطر کمبود ویتامین  «دی» افزایش می یابد.

    مکمل‌های ویتامین «دی» یا قطره حاوی آن روش خوبی برای تامین این ویتامین است اما مصرف زیاد و بی‌رویه آن نیز به بدن آسیب می‌رساند.

    به گفته پزشکان مصرف بی‌رویه مکمل‌ ویتامین  «دی» در یک بازه زمانی طولانی موجب می‌شود مقدار بالایی از کلسیم در بدن انباشت و رسوب شود، به همین دلیل به افراد توصیه می‌شود در صورت مصرف مکمل‌های ویتامین  «دی»، 10  میکروگرم در روز برای بیشتر افراد کافی است و مصرف بیش از 100 میکروگرم از این ویتامین در طول روز ممنوع است زیرا میتواند ضرر داشته باشد.

    به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه اکسپرس، از جمله نشانه‌های مصرف زیاد ویتامین  «دی»عبارتند از: حالت تهوع، استفراغ، بی اشتهایی، درد شکمی، یبوست و یا اسهال و نارسایی کلیوی.


  
  

موثر بودن دمنوش زنجبیل در پریود شدن بانوان


 

  • موثر بودن دمنوش زنجبیل در پریود شدن بانوان

    داشتن دوره های قاعدگی نامنظم در میان خانمها بسیار رایج است . ولی اگر شما رابطه محافظت نشده و مشکوکی داشته باشید و آمادگی حاملگی را نیز نداشته باشید ، تاخیر در پریود میتواند استرس زا و نگران کننده باشد.دلایل زیادی وجوددارد که شما دچار تاخیر در قاعدگی شده باشید و دیر شدن پریود همیشه نشانه حاملگی نیست.

    ابتلا به عده ای از بیماری ها و یا مصرف عده ای از داروها میتواند باعث عقب افتادن قاعدگی شود . قبلا در مطلب 11 دلیل برای تاخیر در پریود به عده ای از این دلایل اشاره شده است.زمانی که پریود شما بدلیل بیماری ، استرس ، مصرف عده ای از داروها و … به تاخیر افتاده است ، برای پریود شدن می‌توان از عده ای از داروها استفاده کرد . اگر شما دوست ندارید از داروهای شیمیایی برای باز کردن قاعدگی استفاده کنید ، می‌توانید از « زنجبیل برای پریود شدن » استفاده کنید.

    موثر بودن دمنوش زنجبیل در پریود شدن بانوان

    دمنوش زنجبیل برای پریود شدن و باز شدن قاعدگی

    زنجبیلی که ما مصرف میکنیم در واقع نوعی ریزوم است . این ریزوم خوشبو و پر خاصیت ، از ساقه زیرزمینی گیاه زنجبیل آماده میشود . زنجبیل تازه حاوی مولکول هایی به نام زینگرون است که به گیرنده های درد متصل میشود . دقیقا بهمین دلیل است که گذاشتن زنجبیل خام بر روی زبان ، باعث ایجاد حس سوزش و گرما در زبان میشود .

    مصرف زنجبیل برای پریود شدن

    در صورتی که دچار تاخیر در قاعدگی شده اید ، زنجبیل با ایجاد انقباضات رحمی می‌تواند باعث کمک به پریود شدن شما شود . علاوه براین ، زنجبیل باعث کاهش درد و گرفتگی های قاعدگی ، کاهش حالت تهوع ، کاهش احتمال استفراغ و … خواهد شد . از آنجایی که مصرف زنجبیل خام می‌تواند باعث احساس سوزش در زبان شود ، توصیه میشود از دمنوش زنجبیل استفاده کنید .

    طرز تهیه چای زنجبیل

    برای تهیه این دمنوش و چای زنجبیل توصیه میشود از زنجبیل تازه استفاده کنید .

    • مقداری ریشه زنجبیل تازه تهیه کنید

    • پوست آنرا کنده و به صورت نازک و ورقه ورقه برش بزنید

    • ورقه های زنجبیل را دریک ظرف پر از آب قرار داده و به مدت 5 الی 7 دقیقه بجوشانید

    • سپس کمی قند و لیمو به آن اضافه کنید .

    • این نوشیدنی زنجبیلی را میتوانید دو الی سه وعده در روز بنوشید تا سریعتر پریود شوید

    چند نکته :

    1. زنجبیل حاوی مواد ویتامین ها و معواد معدنی بسیاری است مانند : منگنز ، پتاسیم ، مس ، منیزیم ، ویتامین B و …

    2. چای زنجبیل علاوه بر این‌که قاعده آور است ، میتواند دردهای قاعدگی را کمتر کرده و از حالت تهوع و استفراغ در زمان پریود پیش گیری کند

    3. استفاده از دمنوش زنجبیل برای داشتن پریود منظم بسیار مفید است

    4. به دمنوش زنجبیل میتوانید مقدار کمی فلفل نیز اضافه کنید

    5. این دمنوش را نباید به صورت مداوم و روزی بیش از 3 فنجان مصرف کنید

    6. برای زنانی که دچار مشکلات صفرا هستند ، مصرف زنجبیل و چای زنجبیل ممنوع است

    7. این دمنوش با عده ای از داروها تداخل دارد مانند متفورمین ، وارفارین و … قبل از مصرف این دمنوش حتماً با دکتر خود مشورت کنید .

    دمنوش زنجبیل با چه داروهایی تداخل دارد ؟

    مصرف این دمنوش ممکن است با عده ای از داروها تداخل ایجاد کند . قبل استفاده از این چای گیاهی ، حتماً با دکتر خود دراین مورد مشورت کنید . عده ای از تداخل های زنجبیل عبارتنداز :

    تداخل با داروهای رقیق کننده خون

    زنجبیل و دمنوش آن ، میتواند میزان انعقاد خون را تحت تاثیر قرار داده و خون را رقیق تر کند . بهمین دلیل در صورتی که از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین استفاده میکنید ، نباید بدون اطلاع دکتر این دمنوش را مصرف کنید . همچنین مصرف این دمنوش با سایر گیاهان رقیق کننده خون نیز خطرناک است «گیاهانی مانند زردچوبه و جینسینگ» .

    در صورتی که عمل جراحی و یا هر گونه عمل دندان دکتری «مانند کشیدن دندان» در پیش دارید ، نباید دمنوش زنجبیل مصرف کنید . مصرف این دمنوش می‌تواند باعث بروز خون ریزی بیش از حد شود .

    • تداخل زنجبیل با داروهای دیابت و کاهش قندخون

    زنجبیل و دمنوش آن ، می‌تواند سطح قندخون را کاهش دهد . در صورتی که از داروهای کاهش دهنده قندخون مانند متفورمین استفاده میکنید ، مصرف این دمنوش می‌تواند باعث افت شدید میزان قندخون شما شود . قبل از مصرف این چای گیاهی ، با دکتر خود مشورت کنید .

    • تداخل زنجفیل با داروهای فشار خون

    این دمنوش میتواند باعث کاهش فشار خون شما شود . در صورتی که از داروهای کاهش دهنده فشار خون مانند آتنولول ، کاپتوپریل و … استفاده می‌کنید ، نباید بدون اطلاع دکتر از این دمنوش استفاده کنید .مصرف هم زمان این داروها با زنجبیل می‌تواند باعث کاهش شدید ضربان قلب و یا نامنظم شدن ضربان قلب شود.


  
  

با چقدر درآمد شاد می‌شوید؟


 

  • با چقدر درآمد شاد می‌شوید؟

    برخی براین باورند که پول الزاما شادی و خوشبختی نمی‌آورد، اما اگر کمی صادقانه به این موضوع نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که پول نقش مهمی در رضایتمندی انسان از زندگی و حتی احساس خوشحالی ایفا می‌کند.

    دکتر اندرو تی. جب (Andrew T. Jebb) از روانشناسان دانشگاه پوردو (آمریکا) گفت: برخی معتقدند، هیچ سقف مشخصی برای میزان پول / درآمد که منجر به احساس رضایتمندی و خوشبختی فرد شود، وجود ندارد، اما در تحقیقات اخیر توانستیم آستانه‌ای برای این مسئله مشخص کنیم.

    محققان در این مطالعه، داده‌های نظرسنجی جهانی گالوپ – نظرسنجی بین‌المللی از 1.7 میلیون نفر از ساکنان 164 کشور جهان – را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. زمانی که محققان پاسخ‌های شرکت‌کنندگان به سؤالات مربوط به رضایتمندی از زندگی و رفاه – شاخص اندازه‌گیری رفاه ذهنی (subjective well-being) – را مورد بررسی قرار دادند، موفق شدند عدد جادویی اشباع درآمدی (income satiation) در مناطق مختلف جهان را مشخص کنند.

    جب تأکید کرد: درآمد ایده‌آل برای رضایتمندی کلی زندگی 95 هزار دلار و برای رفاه احساسی و حس شادی در زندگی بین 60 تا 75 هزار دلار است. این رقم البته برای هر فرد است و برای کل خانواده، این رقم بسیار بالاتر است.

    واقعیت زندگی در آمریکا نقش پول در زندگی شادی چیست و شاد کیست زندگی در خارج زندگی در اروپا روانشناسی شادی رابطه پول و شادی چه چیزی باعث شادی میشود تاثیر پول در خوشبختی آدمهای پول پرست

    البته میانگین درآمد ایده‌آل برای برخی کشور‌ها به میزان قابل توجهی بالاتر از سایر نقاط جهان است که این مسئله بستگی به میزان ثروتمندی و توسعه‌یافتگی کشور‌ها دارد:

    رقم درآمد ایده‌آل برای رضایتمندی از زندگی در استرالیا: 125 هزار دلار

    رقم درآمد ایده‌آل برای رضایتمندی از زندگی در آمریکای شمالی: 105 هزار دلار

    رقم درآمد ایده‌آل برای رضایتمندی از زندگی در غرب اروپا: 100 هزار دلار

    رقم درآمد ایده‌آل برای رضایتمندی از زندگی در جنوب شرق آسیا: 70 هزار دلار

    رقم درآمد ایده‌آل برای رضایتمندی از زندگی در شرق اروپا: 45 هزار دلار

    رقم درآمد ایده‌آل برای رضایتمندی از زندگی در آمریکای لاتین: 35 هزار دلار

    میزان رضایتمندی درآمدی مردان 90 هزار دلار و زنان 100 هزار دلار است. برای افراد با سطح تحصیلات پایین (رضایتمندی درآمدی) 70 هزار دلار، افراد با سطح تحصیلات متوسط 85 هزار دلار و با تحصیلات بالا، 115 هزار دلار است.

    پژوهشگران معتقدند که مقدار ایده‌آل درآمد، منجر به احساس خوشبختی، شادی و رضایتمندی از زندگی می‌شود، اما حتی اگر این موضوع را باور نداشته باشید، بیش از حد پولدار بودن باعث نارضایتی از زندگی می‌شود. این بدان معناست که درآمد بسیار بالا منجر به کاهش رفاه ذهنی (SWB) می‌شود.

    این نتایج البته محدود به 5 نقطه از 9 منطقه مورد بررسی شامل غرب اروپا / اسکاندیناوی، شرق اروپا، بالکان، شرق آسیا، آمریکای لاتین / کارائیب و آمریکای شمالی است.

    تحقیقات مختلف نیز نشان می‌دهند که پول می‌تواند شادی و خوشبختی به ارمغان بیاورد، به‌شرط آنکه افراد از اوقات فراغت کافی برای لذت بردن از زندگی برخوردار بوده و بتوانند درآمد ایده‌آل خود را به‌درستی خرج کنند.

    منبع:فردا


  
  

حیرت اروپائیان از نابغه قرآنی ایرانی


 

  • حیرت اروپائیان از نابغه قرآنی ایرانی

    محمد مهدی حق گویان نابغه 19 ساله قرآنی جهان اسلام ونخستین حافظ قرآن کریم با توانایی قرائت به 74 روش در جهان که سبک‌های متنوعی را برای تلاوت قرآن ابداع کرده است برای ترویج فرهنگ قرآن به کشورهای اروپایی سفر کرد تا از این نبوغ خود به ترویج فرهنگ قرآنی در جهان کمک کند.

    محمد مهدی حق گویان- نابغه قرآنی- در مراسمی که در مسجد زینبیه استانبول و مرکز اسلامی شهر برلین برگزار شد شرکت کرد که این مراسم با حضور گسترده مردم همراه بود. این نابغه قرآنی به سبب توانایی قرائت به 74 روش در جهان حیرت همگان را در این مراسم‌ها برانگیخت.

    نابغه قرآن نابغه جهان نابغه ایرانی بیوگرافی محمد مهدی حق گویان

    مالک آقایی مسوول ستاد مسابقات قرآن انوار السماء در ضمن معرفی این نابغه قرآنی به عنوان اعجوبه قرآنی گفت:او به عنوان نخستین حافظی که قادر است قران را به 74 روش حفظ در سن (19 سالگی) تلاوت کند. وی موفق به اخذ دکتری الهیات و معارف اسلامی وهمچنین اجازه تجزی در اجتهاد (در باب طهاره ونماز) شده است و در حال نگارش پایان نامه مقطع دکتری است.

    وی ادامه داد: اگر از بین 77000 کلمه قرآن، کلمه‌ای که شبیه نداشته باشد، خطاب به وی گفته شود، این نابغه می‌تواند سریعتر از کامپیوتر، مشخصات آن کلمه را بطور کامل اعلام کند و حتی قادر است تمام قرآن را آیه به آیه بالعکس بخواند. این حافظ قرآن تنها کسی است که حتی قادر است تمام قرآن را کلمه به کلمه بالعکس بخواند.
    همچنین این نابغه قرآنی در ادامه حضورش در کشورهای اروپایی به برلین رفته و در اولین برنامه خود که با حضور ملیت‌های مختلف برگزار شد با ماجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در آلمان دیدار کرد.

    این دیدار در سفارت کشورمان در برلین صورت گرفت که سفیر پس از دیدن برنامه‌های این نابغه قرآنی از تمامی کارمندان خواست که جهت دیدن این برنامه در اتاق وی حضور یابند، که پس از اتمام این برنامه تمامی حضار جلسه به شگفت آمدند.

    در روز دوم این سفر نیز برنامه‌های بسیار گسترده‌ای با حضور رسانه‌های خارجی در مرکز المجتبی (ع) برگزار شد، در این برنامه که با حضور بسیار پرشور مسلمانان مقیم در برلین صورت می‌گرفت، مالک آقایی ضمن معرفی روشهایی که محمدمهدی حق گویان قادراست قرآن را با آنها از حفظ تلاوت کند اشاره کرد و گفت: وی حتی می‌تواند کل قرآن را از آخر به اول، کلمه به کلمه بالعکس از حفظ بخواند.

    در انتهای این برنامه‌ها نیز دیداری با سفیر جمهوری عراق در سفارت این کشور انجام شد.


  
  
<      1   2   3   4   5   >>   >